MENUJU REDHA MU

Ya Allah, Kuatkanlah Diri Ini Dalam Menuju RedhaMU..

Di Keheningan Dinihari.....

Assalamualaikum..

Salam untuk semua..Syukur Alhamdulillah dapat qiam dgn sempurna..Bersahur..terus meneruskan perjuangan dalam fasa yg kedua Ramadhan..Menuju fasa yg terakhir yg disana akan mejanjikan suatu ketenangan & yg pasti Insyaallah kita semua akan beroleh pangkat TAQWA itu..Insyaallah...Jika mendapat anugerah Khas lagi baik...LAILATUL QADAR..sama-sama kita doakan malam itu kita dapat bertemu dengannya..


Bersahur keseorangan..dah dua malam..Isteri bersama anak di kg..Sayunya hati..tiada teman berduka & suka...tiada teman yg blh berebut makanan..tiada teman yg blh tolong-menolong..tiada penghibur hati ketika makan..Nikmatnya ada peneman itu...Buat my lover & anakanda semoga tenang berada disana..Insyaallah kehidupan kita akan lebih baik & stabil selepas ini...Terus menerus berdoa supaya baitul muslim dibina moga2 mendapat rahmat & keredhaan Allah..Insyaallah..


Tapi itulah realiti kehidupan..Kena hidup secara berjamaah..ataupun jangan berkesorangan..nanti kita terus alpa & lalai..pentingnya ada sahabat,peneman,keluarga...Semua itu adalah kurniaan Allah..Boleh pi solat terawikh sama-sama..Tadarus Quran sama-sama..Moga-moga kita menuju ke fastabiqul khairat...Insyaallah..

Hati ini menjadi lebih sayu bila terkenang gelagat anakanda makan sahur...semangat dia makan...emmm...Azan subuh berkumandang..wassalam..

4 comments:

NUR SYIFA' IZZATI September 2, 2009 at 9:59 PM  

salam abang..terharu syg baca post abang yang ini..syg dengan syifa' pun rindukan abang..terlalu rindu..

abang, kami tak kisah jika hidup susah..yang penting, kami nak abang sentiasa dcc kami..kami nak tanggung bersama susah payah abang..kami tak nak abang tanggung sorang2..

abang, syg tahu, abang selalu merahsiakan masalah dari kami..kami tahu, abang sayangkan kami..abang nak tanggung sorang2..abang tak nak kami rasa susah..terlalu besar pengorbanan abang buat kami..tapi abang, kami tak sanggup nak biarakan abang menanggungnya keseorangan..kami sedih..kami nak rasa bersama kesakitan yang abang rasa..

abang, maafkan syg andai syg terkadang menambah kekusutan di hati abang..tambah2 lagi waktu syg tgh pregnant ni..maafkan syg ye abang..syg sayangkan abang..begitu juga syifa'..kami terlalu sayangkan abang..

aminnn atas doa abang..semoga baitul muslim yang kita bina ini senantiasa dipayungi rahmat dan maghfirahNya..moga segala ujian yang mendatang makin medekat'n diri kita padaNya..kita banyak2 bersabar ye abang..insyaAllah, syurga tempat kita di akhirat kelak..aminnn..

sayang abang filLah..

cahaya_solehah September 3, 2009 at 4:51 PM  

wah..romantik nya...
Moga bahagia slalu..^_^

~MEMBURU CINTA HAQIQI~

NUR SYIFA' IZZATI September 3, 2009 at 8:48 PM  

aminn..terima kasih..semoga mu juga turut dikurniakan baitul muslim yang bahagia dan diredhai aLlah..sayang mu fiLlah..

cahaya_solehah September 7, 2009 at 11:53 AM  

amien...
luv u 2 3 4...^_^

~MEMBURU CINTA HAQIQI~

Post a Comment

AHLAN WA SAHLAN

BETTER THAN BEFORE

HAMBAMU YANG DHOIF

My photo
Hanya hamba ALLAH yang lemah dan masih mencari KEREDHAANNYA..Kusedar ilmu dan taqwa adalah jalan ke arah menuju syahid ilalALLAH..Ya ALLAH thabatkan hati ini di jalanMU Ya ALLAH..

MENJALIN UKHUWAH

BAITI JANNATI

  • UJIAN ADALAH DIDIKAN DAN TARBIYAH DARI ALLAH - Sememangnya kita tidak dapat lari daripada ujian kerana *ujian itu adalah sebahagian daripada kehidupan di dunia*. Dunia ini sendiripun tempat ujian sebel...
    10 years ago
  • Kita Masih Seorang Hamba.. - Assalamualaikum w.b.t.. Menyusuri kehidupan...kita masih seorang hamba.. Susah, senangnya semua ditentukan Allah swt.. Justeru, usahlah kita alpa pada Yan...
    11 years ago
  • Kentang Putar Ummiey - Salam buat semua tetamu2 ummiey..syukran coz ziarah blog ummiey yang tak seberapa ni..udah lebih seminggu ummiey tak update blog..macam2 alasan lah aka...
    11 years ago
  • kematian adik saiful, apa ceritanya? - Kematian adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee telah menggemparkan Negara. Pembawaan carita oleh media telah mengejutkan semua pihak termasuk saya yang menja...
    12 years ago
  • Exam Oh Exam..! - Assalamu'alaikum wbt.. Tertiarap sorang-sorang atas katil ditemani nota-nota dan buku-buku yang ber longgokan. Dendangan lagu daripada laptop memecah kesun...
    12 years ago
  • Tadabbur KalamuLlaah (1) - يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُواْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الاٌّرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَوةِ الدُّنْي...
    12 years ago