MENUJU REDHA MU

Ya Allah, Kuatkanlah Diri Ini Dalam Menuju RedhaMU..

Salam Ramadhan Mubarak..










Hidup Ini Penuh Dugaan.

Assalamualaikum..

Hidup ini penuh dengan dugaan..Yes...Dugaan..Ujian..Cabaran..Yang pasti ia mematangkan diri kita..Yes...Ia juga merupakan tarbiah dr Tuhan Yang Maha Esa..AllahuRabbi..sungguh berat ujianMU..sungguh berat amanahMU..Ya Allah...hanya kepadaMU ku mengadu...Ya Allah...
Pemergianku ke Birmingham...adakah menjadi realiti..????...peristiwa hari ni merentap semangatku..ye..sungguh mendownkan diri ku...ku tak tahu ke mana nak dituju..kenapa semua ini berlaku keatas diriku..apepun ku memujuk diriku agar sabar menghadapi ujian ini...ada hikmah disebaliknya...
Ku menghantar surat resign notis sebulan mggu lepas..hr ni smpi surat susulan..Ya Allah..surat yg mengizinkan ku utk resign..Alhamdulillah...tapi...baruku teringat kupernah menandatangani perjanjian selama 5 tahun..dan perjanjian tersebut bernilai RM 300,000...amat mahal perjanjian tersebut...& hr ni ku tahu bhw ku tak blh resign dlm tempoh 5 thn itu...& jika ku nak resign juga ku kene membayar nilai perjanjian tersebut...kenapala ku tak baca perjanjian itu...Ya Allah...
RM 300,000..???Mana nak ku cari...ada masa lbh kurang sebulan shj..Mana nak ku cari..???....Ya Allah bantulah hambaMU ini...Ya Allah....

Perjalanan Yang Jauh & Cukup Jauh..(2)

Assalamualaikum...

salam buat semua..Alhamdullillah...masih ada rezeki utk update blog ni..wlpn seharian mengadap PC je..apepun syukur atas nikmat Allah yg tak henti2 bg rezeki & peluang utk sama2 kita berkongsi..Payah juga nak berkongsi ni..btl tak.?..jika ummi syifa' nak berkongsi payah jgk tu..huhu..

Perjalanan yg cukup jauh kena diharungi selepas ini..menanti disana pelbagai mehnah dan cabaran yg pelbagai..rasa takut itu ada..adakah disana ada kehidupan yang lbh baik..??..jika ditanah air ada kesusahan ape2 blh minta tlg dgn shbt2..disana sape ade ye..???..apepun tawakkal..insyaallah Allah memberi yg paling terbaik utk hambaNYA..

Perjalanan ini juga bererti ku meninggalkan bumi Kelantan buat sekian waktu..yg pasti sekian waktu itu amat panjang..Maybe 20 thn..rasa perit juga bila memikirkan pasal ini..tapi tawakkal je la..itulah yg terbaik buat masa ini..

Bersambung..

Perjalanan Yang Jauh & Cukup Jauh..

Assalamualaikum..

Lama sungguh tidak mengupdatekan blog ini..tgk ummi syifa' & syifa' update baru2 ni rasa nak update jugak..Namun tangan ni masih tak tergerak nak menekan keyboard untuk berkongsi pengalaman & cerita..Namun apepun Alhamdulillah jangka hayat blog masih ada..

Perjalanan yang jauh akan ku hadapi selepas ini....& nak kata cukup jauh tak la jauh sgt namun itulah realiti kehidupan ..Kadang2 kita rasa perit untuk meninggalkan sesuatu yang dah kita lakukan bertahun2..namun itulah KEHIDUPAN...terpaksa meninggalkan tanah air untuk meneruskan perjuangan menuntut ilmu untuk kematangan diri dan juga untuk survival Islam itu sendiri..

Ape yang diharapkan perjalanan ini mendapar keredhaan Allah...Insyaallah..Wassalam..


AHLAN WA SAHLAN

BETTER THAN BEFORE

HAMBAMU YANG DHOIF

My photo
Hanya hamba ALLAH yang lemah dan masih mencari KEREDHAANNYA..Kusedar ilmu dan taqwa adalah jalan ke arah menuju syahid ilalALLAH..Ya ALLAH thabatkan hati ini di jalanMU Ya ALLAH..

MENJALIN UKHUWAH

BAITI JANNATI

  • UJIAN ADALAH DIDIKAN DAN TARBIYAH DARI ALLAH - Sememangnya kita tidak dapat lari daripada ujian kerana *ujian itu adalah sebahagian daripada kehidupan di dunia*. Dunia ini sendiripun tempat ujian sebelu...
    4 years ago
  • Kita Masih Seorang Hamba.. - Assalamualaikum w.b.t.. Menyusuri kehidupan...kita masih seorang hamba.. Susah, senangnya semua ditentukan Allah swt.. Justeru, usahlah kita alpa pada Yan...
    4 years ago
  • Kentang Putar Ummiey - Salam buat semua tetamu2 ummiey..syukran coz ziarah blog ummiey yang tak seberapa ni..udah lebih seminggu ummiey tak update blog..macam2 alasan lah akan...
    5 years ago
  • kematian adik saiful, apa ceritanya? - Kematian adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee telah menggemparkan Negara. Pembawaan carita oleh media telah mengejutkan semua pihak termasuk saya yang menja...
    6 years ago
  • Exam Oh Exam..! - Assalamu'alaikum wbt.. Tertiarap sorang-sorang atas katil ditemani nota-nota dan buku-buku yang ber longgokan. Dendangan lagu daripada laptop memecah kesun...
    6 years ago
  • Tadabbur KalamuLlaah (1) - يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُواْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الاٌّرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَوةِ الدُّنْي...
    6 years ago