MENUJU REDHA MU

Ya Allah, Kuatkanlah Diri Ini Dalam Menuju RedhaMU..

Restoran Nasi Arab

Assalamualaikum.

Salam buat semua..Hari ni berada di kuantan Pahang..Hari ni pula ada program di Penor..Dalam fikiran tengah merancang suatu benda yang amat penting...Minta2 projek ni menjadi..satu permulaan yang cukup baik...RESTORAN NASI ARAB....





Melangkah Dengan Kekuatan Yang Berpandukan Hidayah Dr ALLAH

Assalamualaikum..

Salam untuk semua..Petunjuk & hidayah Allah masih tak putus2 kepada hambaNYA yang masih alpa & tak sanggup berkorban...Manusia itulah kadang2 alpa, kadang2 tak boleh memikirkan ape yg patut diutamakan..apepun itulah ragam manusia....Manusia jika sedar ia hamba ALLAH pasti & tidak ia akan melakukan larangan ALLAH bahkan akan terus patuh dengan suruhan ALLAH..Ya ALLAH ampunilah dosa2 hambaMU ini...

Hari ini sy MELANGKAH DENGAN KEKUATAN YANG BERPANDUKAN HIDAYAH ALLAH menerokai kehidupan ini dengan begitu cermat dan berhati2 bahkan telalu meneliti erti kehidupan sbnr...Alhmdllh ALLAH memberikan kekuatan utk memulakan sesuatu yang menjadi asas kepada kehidupan pada hari ini...Perniagaan satu cabang kehidupan pada hr ni..sejak dr pg lg sy berjumpa dengan seseorang bg memulakan perniagaan makanan..hajat di hati nak mmbuka sebuah restoran Nasi Arab...Alhmdllh semuanya berjalan lancar..Insyaallah pelan kedua mencari tmpat sesuai utk dijadikn restoran..Cub perhati kedai yang dicadangkan oleh sahabat sy Asyraf..tempat agak ok..apepun nk buat penilaian yang lain..Mudahn dimudahkan urusan ...

Apepun mhn kpd semua mendoakan agar perniagaan ini menjadi dan boleh berkembang dengn baik..Pelan tindakan seterusnya mencari tempat dan mengkaji cara permasaran yang strategik..

Wassalam..

Salam Kembali

Assalamualaikum..

Salam untuk semua..Menyepi terlalu lama..Namun tidak bererti duduk diam sahaja..Tapi alhamdulillah Allah masih memberikan nikmat & rezekiNYA yang tak terhingga....

Razak Baginda Pula Yang Terlepas

Assalamualaikum...

Salam untuk semua...bising sehari dua ni..RB dah bebas..mcm mana dia blh bebas..dah Hakim bebaskan dia..terbebas la skrg dia ye..nampak senyum je dlm paper sehari dua ni...tgk dia tu..mcm ada sometthing tak kene je kan..tgk muka dah tahu...

Di Kuantan..

Assalamualaikum...

Salam untuk semua...Moga2 kita semua berada dalam rahmat & kurniaanNYA...Alhamdulillah Allah masih memberikan petunjuk & kekuatan utk menghadapi perjuangan dlm kehidupan ini yang semakin hari semakin mencabar..

Diundang menyampaikan pengisian SMA Ihsan..ape nak dicakap ni..huhu..kadang2 bila dah lama tak ceramah ni agak kaku jgk nak start ceramah semula..lain la jika ceramah tiap2 hari..tak gitu kan...emm..1 November kembali menggamit minda...ada apa ye tentang hari smlm ye..rasanya berlalu smlm mcm biasa je..Nothing..Pagi gi pasar..lps zohor gi hntr adik ke Pekan..Pas asar ke bandar kuantan..Makan2 di Giant Kuantan..takade ape2 pun..entahlah maybe rasa hati je kot...

Terfikir dlm diri masa duk pusing2 Kuantan..ramai jgk la org ni..dlm hati mengome nape la org ni..berjalan je..tak ada keje lain ke..huhu...sama la dgn aku..kata dlm hati..merewang je..padahal nak bawa isteri & anak jalan2 je..lagipun nak duk jauh pas ni..sebulan lbh smpi raya haji...Membujang la sekejap..hehe..apepun buat my lover jg diri baik2 ye..jgn suka nangis dah ye..jgn manja2 sgt2..hehe..ok la ...nak cari bhn Islam sebagai Ad-Deen..susah jgk tajuk ni..

Wassalam..

AHLAN WA SAHLAN

BETTER THAN BEFORE

HAMBAMU YANG DHOIF

My photo
Hanya hamba ALLAH yang lemah dan masih mencari KEREDHAANNYA..Kusedar ilmu dan taqwa adalah jalan ke arah menuju syahid ilalALLAH..Ya ALLAH thabatkan hati ini di jalanMU Ya ALLAH..

MENJALIN UKHUWAH

BAITI JANNATI

  • UJIAN ADALAH DIDIKAN DAN TARBIYAH DARI ALLAH - Sememangnya kita tidak dapat lari daripada ujian kerana *ujian itu adalah sebahagian daripada kehidupan di dunia*. Dunia ini sendiripun tempat ujian sebelu...
    4 years ago
  • Kita Masih Seorang Hamba.. - Assalamualaikum w.b.t.. Menyusuri kehidupan...kita masih seorang hamba.. Susah, senangnya semua ditentukan Allah swt.. Justeru, usahlah kita alpa pada Yan...
    5 years ago
  • Kentang Putar Ummiey - Salam buat semua tetamu2 ummiey..syukran coz ziarah blog ummiey yang tak seberapa ni..udah lebih seminggu ummiey tak update blog..macam2 alasan lah akan...
    5 years ago
  • kematian adik saiful, apa ceritanya? - Kematian adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee telah menggemparkan Negara. Pembawaan carita oleh media telah mengejutkan semua pihak termasuk saya yang menja...
    6 years ago
  • Exam Oh Exam..! - Assalamu'alaikum wbt.. Tertiarap sorang-sorang atas katil ditemani nota-nota dan buku-buku yang ber longgokan. Dendangan lagu daripada laptop memecah kesun...
    6 years ago
  • Tadabbur KalamuLlaah (1) - يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُواْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الاٌّرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَوةِ الدُّنْي...
    6 years ago