MENUJU REDHA MU

Ya Allah, Kuatkanlah Diri Ini Dalam Menuju RedhaMU..

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan...

Assalamualaikum..

Salam untuk semua..Alhamdulillah syukur kpd Allah..Atas nikmat yang tak terhingga..wlpn nikmat itu diterjemahkan dalam bentuk yg pelbagai..Mudahan itu adalah tarbiyah dari Allah sempena bulan Ramadhan ini...

Hari kedua Ramadhan...emmm..agak lama sy menyepi..tak menulis..nak kata sibuk..tak jugak..ntahla..no mood..no feel..tgk blog tiap2 hari..huh..itulah adat kehidupan..Ya Allah aku mohon ampun jika aku lalai selama ini..memang aku lalai pun..sy terfikir adakah ini diri sy sbnr..?..emm..sy perlu sedar dari kelalaian ini..sy perlu bangkit..sy perlu bangkit....sy perlu bangkit...

Ramadhan kali ini alhamdulillah bersama isteri and anak...wlpn agak sukar utk dilafazkan kehidupan dlm keadaan yg agak ok..kdg2 tak ok..apepun itulah nikmat Allah..syukur..itu adalah tarbiyah dari Allah..Kita selalu dengar ahlan wasahlan ya ramadhan..emm..sy duk terfikir Ramadhan tu sentiasa dtg..yg perlu diahlankan adalah diri kita..adakah kita bersedia ataupun tidak..???...Bersedia menghadapi Ramadhan tahun ini..???

Ertinya kita semua kena buat persiapan...selamat 11 bulan Allah bagi untuk hambanya untuk membuat persiapan dan persediaan..semata-mata untuk menghadapi bulan yang penuh keberkatan ini..bulan keampunan..ADAKAH KITA BERSEDIA..?????..ataupun kita hanya bersedia untuk menjamu selera ketika berbuka puasa sahaja..pergi bazar ramadhan tiap2 petang beli makanan..berlambak2..pastu berbuka puasa...adakah itu kita bersedia..??...sy blh katakan bulan Ramadhan adalah bulan makanan..terlalu banyak makanan yg ada di Bazar...huh..itu belum tgk ragam manusia ketika nak membeli makanan..Ya Allah ampunkan hambaMu ini..

Bersedia ataupun tidak adalah terletak di dada kita..tanya iman kita..tanya iman kita...

Jumpa la gi..Wassalam..

0 comments:

Post a Comment

AHLAN WA SAHLAN

BETTER THAN BEFORE

HAMBAMU YANG DHOIF

My photo
Hanya hamba ALLAH yang lemah dan masih mencari KEREDHAANNYA..Kusedar ilmu dan taqwa adalah jalan ke arah menuju syahid ilalALLAH..Ya ALLAH thabatkan hati ini di jalanMU Ya ALLAH..

MENJALIN UKHUWAH

BAITI JANNATI

  • UJIAN ADALAH DIDIKAN DAN TARBIYAH DARI ALLAH - Sememangnya kita tidak dapat lari daripada ujian kerana *ujian itu adalah sebahagian daripada kehidupan di dunia*. Dunia ini sendiripun tempat ujian sebelu...
    5 years ago
  • Kita Masih Seorang Hamba.. - Assalamualaikum w.b.t.. Menyusuri kehidupan...kita masih seorang hamba.. Susah, senangnya semua ditentukan Allah swt.. Justeru, usahlah kita alpa pada Yan...
    6 years ago
  • Kentang Putar Ummiey - Salam buat semua tetamu2 ummiey..syukran coz ziarah blog ummiey yang tak seberapa ni..udah lebih seminggu ummiey tak update blog..macam2 alasan lah akan...
    7 years ago
  • kematian adik saiful, apa ceritanya? - Kematian adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee telah menggemparkan Negara. Pembawaan carita oleh media telah mengejutkan semua pihak termasuk saya yang menja...
    8 years ago
  • Exam Oh Exam..! - Assalamu'alaikum wbt.. Tertiarap sorang-sorang atas katil ditemani nota-nota dan buku-buku yang ber longgokan. Dendangan lagu daripada laptop memecah kesun...
    8 years ago
  • Tadabbur KalamuLlaah (1) - يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُواْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الاٌّرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَوةِ الدُّنْي...
    8 years ago