MENUJU REDHA MU

Ya Allah, Kuatkanlah Diri Ini Dalam Menuju RedhaMU..

Usrah..

Assalamualaikum..

Salam untuk semua..Hari dah bertukar hari..Mata masih tak mengantuk..begitu juga dengan anakanda dan ummi..semua masih berjaga..anakanda syifa' pula asyik tersengih je..main dengan kereta dia..ke hulu hilir..yg umminye pulak tgh buat coktail..emm..smlm menemani ummi pi usrah kali pertama sejak dia berpindah ke kelantan..Alhamdulillah..ada jugak usrah untuknya..

Walaupun lama jugak menunggu ummi syifa' habis usrah..rase tension pun ada..ape la lama sgt usrah ni..tak membosankan ke usrah mcm tu..?..lebih2 lagi kene jaga anakanda puteri syifa' izzati..dah la dia tak boleh duduk diam..ade je benda dia nak main..persoalan skrg adakah usrah itu yg membosankan atau pengendalian usrah yang tidak berkesan..ataupun kita masih tidak memahami aplikasi usrah yang sebenar..

Usrah itu adalah tunjang kepada gerakan..jika tak berjalan usrah maka tak bergerak la gerakan itu..teringat perjalanan usrah diperingkat cawangan sy..yang boleh sy katakan ianya berpunca dari kelemahan pengurusan dan pengendalian usrah..selama 2 jam usrah tersebut..kadang2 sehingga 3 jam..bincang ape ye smpi 3 jam.?..sy sendiri yg menjadi naqib untuk adik2 diperingkat sekolah hanya membuat usrah just sejam shj..kalu lbh pun itu jika ada isu2 yang benar2 nak dibincangkan..

Bersambung..

0 comments:

Post a Comment

AHLAN WA SAHLAN

BETTER THAN BEFORE

HAMBAMU YANG DHOIF

My photo
Hanya hamba ALLAH yang lemah dan masih mencari KEREDHAANNYA..Kusedar ilmu dan taqwa adalah jalan ke arah menuju syahid ilalALLAH..Ya ALLAH thabatkan hati ini di jalanMU Ya ALLAH..

MENJALIN UKHUWAH

BAITI JANNATI

  • UJIAN ADALAH DIDIKAN DAN TARBIYAH DARI ALLAH - Sememangnya kita tidak dapat lari daripada ujian kerana *ujian itu adalah sebahagian daripada kehidupan di dunia*. Dunia ini sendiripun tempat ujian sebelu...
    5 years ago
  • Kita Masih Seorang Hamba.. - Assalamualaikum w.b.t.. Menyusuri kehidupan...kita masih seorang hamba.. Susah, senangnya semua ditentukan Allah swt.. Justeru, usahlah kita alpa pada Yan...
    6 years ago
  • Kentang Putar Ummiey - Salam buat semua tetamu2 ummiey..syukran coz ziarah blog ummiey yang tak seberapa ni..udah lebih seminggu ummiey tak update blog..macam2 alasan lah akan...
    6 years ago
  • kematian adik saiful, apa ceritanya? - Kematian adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee telah menggemparkan Negara. Pembawaan carita oleh media telah mengejutkan semua pihak termasuk saya yang menja...
    7 years ago
  • Exam Oh Exam..! - Assalamu'alaikum wbt.. Tertiarap sorang-sorang atas katil ditemani nota-nota dan buku-buku yang ber longgokan. Dendangan lagu daripada laptop memecah kesun...
    7 years ago
  • Tadabbur KalamuLlaah (1) - يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُواْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الاٌّرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَوةِ الدُّنْي...
    7 years ago