MENUJU REDHA MU

Ya Allah, Kuatkanlah Diri Ini Dalam Menuju RedhaMU..

Undangan Perkahwinan

Assalamualaikum..

Salam untuk semua...Masih berada di ofis CIMB..masih meneruskan kerja-kerja rutin harian..berehat sekejap..ambil masa dan hirup udara segar sambil menanti udara segar memasuki minda agar terus segar....Huh penat...hanya sedikit kerja lagi perlu di buat..maybe pukul 10mlm sy boleh balik..tp hajat di hati ingin ziarah ahli cawangan...35KM dari ofis..jauh dan memenatkan...

Emm..memenuhi undangan walimah sahabat ptg td....Anas Karimi B Ahmad Thani dengan isterinya..Cuti-cuti ni banyak pulak undangan perkahwinan..memang banyak..esok ada lagi..lusa ada dua..tulak ada dua...memang ini pesta perkahwinan..Molek la kahwin..dari buat maksiat..tak gitu..??..

Tp yang sy nak sentuh adalah bermewah dalam walimatulurus...mcm2 gaya yang boleh ditengok...ada yang buat stail mcm ni..ada yg mcm tu..ada yang sederhana..bermewah sgt pun ada...tapi ikutlah asalkan ikut cara Islam sudah la...tak gitu..???..asalkan jgn nampak membazir sudahlah...

Ok..Jumpa lagi....Masih menanti minda tenang...minda tenang..minda tenang....

0 comments:

Post a Comment

AHLAN WA SAHLAN

BETTER THAN BEFORE

HAMBAMU YANG DHOIF

My photo
Hanya hamba ALLAH yang lemah dan masih mencari KEREDHAANNYA..Kusedar ilmu dan taqwa adalah jalan ke arah menuju syahid ilalALLAH..Ya ALLAH thabatkan hati ini di jalanMU Ya ALLAH..

MENJALIN UKHUWAH

BAITI JANNATI

  • UJIAN ADALAH DIDIKAN DAN TARBIYAH DARI ALLAH - Sememangnya kita tidak dapat lari daripada ujian kerana *ujian itu adalah sebahagian daripada kehidupan di dunia*. Dunia ini sendiripun tempat ujian sebelu...
    6 years ago
  • Kita Masih Seorang Hamba.. - Assalamualaikum w.b.t.. Menyusuri kehidupan...kita masih seorang hamba.. Susah, senangnya semua ditentukan Allah swt.. Justeru, usahlah kita alpa pada Yan...
    7 years ago
  • Kentang Putar Ummiey - Salam buat semua tetamu2 ummiey..syukran coz ziarah blog ummiey yang tak seberapa ni..udah lebih seminggu ummiey tak update blog..macam2 alasan lah akan...
    7 years ago
  • kematian adik saiful, apa ceritanya? - Kematian adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee telah menggemparkan Negara. Pembawaan carita oleh media telah mengejutkan semua pihak termasuk saya yang menja...
    8 years ago
  • Exam Oh Exam..! - Assalamu'alaikum wbt.. Tertiarap sorang-sorang atas katil ditemani nota-nota dan buku-buku yang ber longgokan. Dendangan lagu daripada laptop memecah kesun...
    8 years ago
  • Tadabbur KalamuLlaah (1) - يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُواْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الاٌّرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَوةِ الدُّنْي...
    8 years ago